7 Temmuz 2014 Pazartesi

SÜRDÜRÜLEBİLİR/SENTETİK HAVACILIK YAKITI: (AIRBUS)

SÜRDÜRÜLEBİLİR/SENTETİK HAVACILIK YAKITI: (AIRBUS)
Gelecek yıllarda başka kendi kendine gelişebilecek enerji kaynakları olacağı öngörülmediğinden Airbus, sürdürülebilir enerji kaynaklarının havacılık endüstrisi için kullanılması gerektiğini belirtmektedir. Şirketin stratejisi sürdürülebilir havacılık yakıtlarının ticari olarak kullanımına yönelik sürdürülebilir çözümlere odaklanmak ve bu süreçte öncü olmaktır.
Avrupa’da Airbus, Avrupa Birliği Komisyonu, Avrupa’nın önde gelen havayolu şirketleri ve Avrupa’nın en önemli sürdürülebilir yakıt üreticileri sürdürülebilir yakıtın ticari kullanımına yönelik olarak ‘Avrupa’nın geliştirilmiş sürdürülebilir havacılık yakıtları Uçuşyolu’ adı altında bir insiyatif oluşturmuşlardır. Bu insiyatif sürdürülebilir havacılık yakıtlarının üretimine, depolanmasına ve dağıtımına destek olup, teşviklerde bulunmaktadır.
Hedef 2020 yılına kadar, Avrupa Birliği’nde sarf edilen yakıtın %4’üne tekabül edecek 2 milyon tonluk bir üretim ve kullanım sağlamaktır.
AIRBUS STRATEJİSİ:
Sürdürülebilir havacılık yakıtları araştırmalarında Airbus’un esas ilke ve hedefi yakıtın çevreye zarar veren CO2 etkisini azaltmaktır.
Airbus’un önceliği dünyanın farklı bölgelerinde yerel sürdürülebilir çözümler geliştirmektir. Zira şirket yabani hardal (camelina), Hint fıstığı (jatropha- çekirdeğinde %35-40 oranında yağ bulundur), yosun (algae), maya (yeast), talaş (woodchips) ve organik atıklar gibi bir arada bulunabilen çeşitli kaynaklardan elde edilecek çözümlere inanmaktadır.
Sürdürülebilir havacılık yakıtları için kaynaklar sağlandıktan sonraki diğer aşamada hedef, 2020 yılı için carbon salınımı hedeflerine ulaşmak ve 2050 yılı vizyonunda hedeflenen %75 CO2 azaltımı için, bu kaynakların ticari olarak sürdürülebilir havacılık yakıtı olarak kullanımını hızlandırmak olacaktır.
SÜRÜDÜRÜLEBİLİR HAVACILIK YAKITLARI YOL HARİTASI:
Airbus, havayolu şirketleri ile sürdürülebilir yakıt kullanımı ile ilgili olarak ortak projelerle ve harmanlanmış ester, bio kütleler ve yağ asitlerinin ticari uçaklarda %50 oranında kullanılabileceğinin onayı ile yeni bir yol haritası geliştirmiştir.
Lufthansa A321 tek motorunda %50 oranında harmanlanmış Jatropha bazlı yakıt kullanılan günlük uçuşlar gerçekleştirmiştir.
Kanada’da 2013 yılında Airbus Air Canada ve BioFuelNet Canada ile işbirliği yaparak ülkede sürdürülebilir jet yakıtı üretimine yönelik çözümlerin değerlendirilmesine yönelik çalışmalara bulunmaya başlamıştır.
Airbus, yeterli miktarda ticari sürdürülebilir havacılık yakıtı sağlayabilecek kaynaklar ile birlikte ve devlet destekleri ile 2030 yılında sarf edilen havacılık yakıtının üçte birine kadar bir miktarın bu alternatif kaynaklardan sağlanabileceğini öngörmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder