8 Temmuz 2014 Salı

HYDRANT SERVICER FILTER MONITOR VESSELS AND FILTER DIFFERENTIAL PRESSURE SWITCHES

HYDRANT SERVICER FILTER MONITOR VESSELS AND DIFFERENTIAL PRESSURE SWITCHES :

Surabaya/Endonezya’da 2010 yılında yakıt ikmali esnasında yaşanan kazadan sonra olaya neden olan filtre monitör elemanlarının diferansiyel basıncının yükselmesinin önüne geçilmesine dair görüşmeler daha da yoğunlaştı.
Filtre monitörlerin 22 psi diferansiyel basıncın üzerinde çalışmamasını gerekmektedir. Hidran dispenser DP değerinde yakıt ikmali esnasında bir yükseliş görülmesinin nedeni hidran sisteminden gelen aşırı su ve partiküler kirlilik olabilir. İkmal operasyonunu DP değerindeki ani yükselişten korumak için DP deki yükseliş de (22 psi) aktive olcak bir Dp siviçi takılmalıdır. DP siviçi DP göstergesi ile paralel şekilde deadmane ve ikmal kontrol sistemine bağlı çalışmalıdır. DP siviçi 22 psi değerine set edilmeli ve ikmal operasyonunu otomatik olarak kesmeye tasarlanmış olmalıdır.
Aktive olmuş bir diferansiyel basınç siviçi sürecinden sonra araştırılması için hidran aracı servisten çekilmelidir ve araç tekrar servise sokulmadan önce filtre elemanları değiştirilmelidir.
Aktive olmuş diferansiyel basınç siviçinden sonra, yakıt numunesi alınarak ve filtre elemanları kontrol edilerek yüksek diferansiyel basıncın nedenine bakılmalı, dp siviçinin doğru çalışıp çalışmadığı kontrol edilmeli, diğer araçlarda benzer yüksek dp değeri olup olmadığına bakılmalı, dp değerinin normal bir yükselme ile mi yoksa düşük bir değerden aniden yükselme ile mi oluştuğu sorgulanmalıdır.
Hidran operatörü, sorunun kaynaklandığı hidran pitinin yakın zamanda kullanılıp kullanılmadığını, hidran akış hızı değerinde ve yönünde herhangi bir değişiklik olup olmadığını, hidran üzerinde herhangi bir çalışma yapılıp yapılmadığını, hidran filtreleri diferansiyel basıncında bir artış olup olmadığını araştırmalıdır.
Az sayıda aktive olmuş diferansiyel basınç siviçi tespiti durumunda hidran, yakıt akışı sağlanarak temizlenmeli (flushing) ve numune alınmalıdır. Eğer yüksek sayıda aktive olmuş diferansiyel basınç siviçi durumu tespit edilmişse bu hidran sisteminde yakıt kalitesi ile ilgili problem olduğunun göstergesidir ve bu durumda hidran sisteminin kullanımına ara verilmelidir.
Diferansiyel basınç siviçinin ikmal operasyonları sürecine dahil edilmesi operatörün DP göstergesini takip etmeyeceği anlamına gelmez. DP göstergesi ve akış hızının her ikmalde kayıt edilmesi ve haftalık en yüksek değerlerin alınması süreci devam etmelidir. Planlanan filtre monitör elemanları 22 psi değeri bulmadan önceki planlanan değişim tarihi/aralığı sürecinde değiştirilir.
DP siviçinin 22 psi da ikmal operasyonunu durduracağından emin olunması için 6 ayda bir test edilmeli ve bu test serbest hareket testi ile birlikte yapılmalıdır.
Tüm hidran araçları 31.12.2013 tarihine kadar dp siviçi (PLC sistemi) ile donatılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder