7 Temmuz 2014 Pazartesi

JET YAKITI FİLTRE ALT NOKTA DRENAJLARI


FİLTRE ALT NOKTA DRENAJLARINDA KARŞILAŞILAN DURUMLAR
                Filtrelerden geçen yakıttan ayrılan su filtre elemanları vasıtası ile filtre haznesinin alt noktalarında toplanır ve burada biriken suyun günlük olarak drenajının yapılması gerekmektedir. Bu işlem filtre haznesinin alt noktalarında bulunan manuel filtre drenaj vanasının açılmasıyla gerçekleştirilir. Sistemin kendisini otomatik kapaması için, başka bir deyişle yakıt akışının otomatik olarak kesilmesi için alt noktada yeterli miktarda (alt noktayı dolduracak kadar) su birikmesi gerekmektedir. Bu durum her gün drenaj yapılmayacağı anlamına gelmemeli, alt noktanın tamamen su ile dolarak yakıtı otomatik olarak kesmesi beklenmemeli ve mutlak suretle günlük olarak drenaj yapılmalıdır.
                Filtre alt noktalarında drenajı yapılmış su temiz ve rengi berrak ise sorun yoktur. Fakat bazen alınan bu suyun üzerinde kahverengi veya koyu renkte renkte aktif yüzey maddelere (surfactant-surface active material) rastlanabilir. Buna sebep filtre elemanlarının işlevini yitirmiş olması yada daha önce kirli ham petrol taşımış tanker veya boru hatları olabilir. Filtre alt noktalarından alınan numunelerde görülen koyu renk genelde mikrobiyolojik kirlilik göstergesidir ve derhal önlem alınmalıdır.
                Bazen drenajı yapılmış alt noktadan büyük kir parçaları, partikül de çıkabilir. Bu duruma genelde filtre kolesör elemanı patladığında, eleman hatalı şekilde takıldığında ya da eleman değişimi yapıldıktan sonra alt noktanın iyice temizlenmemesi sebep olmuş olabilir. Burada sıkça kolesör elemanından bahsetmemizin nedeni kolesör elemanlarının en önemli görevlerinin  yakıt içerisindeki çok küçük su damlacıklarını daha büyük damlalar haline getirmesi ve yakıt içerisindeki katı atık/maddelerin atılması özelliğinin de olmasıdır, zira performansı iyi olan filtre elemanları yakıtta olası partiküllerin alt noktaya geçmesini engeller.
                Yukarda belirtildiği üzere filtre alt noktalarından yapılan drenajlarda tatmin edici sonuçlar alınmadığı zaman yapılması gereken kirli yakıtın uçağa ve tüm sisteme geçmesini engellemek ve kirliliğin kaynağını tespit etmektir. Uçağa geçen kirli yakıt uçak filtrelerinde tıkanmaya yol açabilir (filter clogging). Bunun yanı sıra kirli yakıt filtrelerden her geçtiğinde filtre ömrü azalır ve performansı düşer. Bu gibi durumlarda kirlilik bulaşan tüm ekipman temizlenmeli veya gerekli görüldüğünde servisten kaldırılmalıdır.  

                                                                                                                                            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder