3 Kasım 2014 Pazartesi

JET YAKITININ TANK VE BORU HATTI ÖZELLİKLERİ

JET YAKITI TANK VE BORU HATTI ÖZELLİKLERİ
Jet yakıtı tank ve boru hatları
Akaryakıt tesislerinde uyulması gereken prosedürler yakıtın temiz, berrak, kullanıma uygun, kirlilikten uzak ve standartlar dahilinde on-spec kalmasını teminat altına alır.
Jet yakıtı tesislerinde yapılacak boru hattı, yakıt tankı gibi her ilave, modifikasyon ya da değişim dünyada kabul gören standartlar doğrultusunda yapılmalıdır. Yakıtın kalitesi sistemin her safhasında sağlanmalıdır.
Jet yakıtının depolandığı tanklar diğer ürünlerin depolandığı tanklardan ayrılmış olmalıdır. Rafinerilerde de sertifikalandırılmış ve sertifikalandırılmamış, harmanlanmış ve harmanlanmamış jet yakıtları da ayrı tanklarda depolanmalıdır.
Ürün transferi için yapılmış boru hatlarından farklı cinste ürün geçişi sağlanırken ürünlerin birbiri ile karışmamasına özen gösterilmeli, boru hattında bir önceki üründen kalan kalıntıların bir sonraki ürüne karışması engellenmelidir. Örneğin biyo yakıt geçişi sağlanmış boru hattından jet yakıtı geçişi sağlanacaksa boru hattındaki kalıntıların jet yakıtına karışması engellenmelidir, zira biyo yakıt jet yakıtına karışarak kirliliğe neden olabilir. (FAME)
Depolama alanlarındaki tankların ve boru hatlarının üretildiği materyaller içinde bulunan ürünün kalitesine etki etmemelidir. Zira jet yakıtlarının termal stabilitesi bakır, çinko, kadmiyum gibi materyaller ile karışım sonucunda düşer. Bu sebeple tank ve boru hattı iç kaplamalarında bakır ve kadmiyum alaşımları, galvanizli çelik, çinko veya plastik materyaller kullanılmamalıdır. Bunların yerine paslanmaz çelik, karbonlu çelik veya alüminyum kullanılmalı, iç kaplama epoksi ile yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder