8 Ekim 2015 Perşembe

FILTER WATER SEPARATOR (FWS) KULLANIMI



FILTER WATER SEPARATOR (FWS) KULLANIMI:
  • Küçük su zerrelerini damlacık haline getirirler. Bu damlalar filtre haznesinin alt noktasında toplanır. (Günlük drenaj yapılması gerekir.)
  • Yakıtta çok miktar partikül olduğu durumlarda FWS elemanlarının ömrünü uzatmak için FWS girişlerine (upstream) Mikro filtreler yerleştirilebilinir.
  • Filtre haznesi (vessel) için belirlenmiş akış hızının %3’ünden daha fazla su tutma/atma özelliği için test edilmemişlerdir. Bu sebeple yakıtta fazla su ile karşılaşılan durumlarda su seviye alarmları kullanılmalıdır.
  •  Suyun donma noktası 0 derece olduğundan, bu değerden aşağı olan iklimlerde operasyon yapılıyor ise filtre alt noktası bir ısıtma mekanizması ile donatılmalıdır. (vessel sump heating)
  • FWS elemanların yapısal entegrasyonu basınç farkları dolayısı ile zarara uğradığından 15 psi üzerindeki diferansiyel basınç önlenmelidir.
  • Fitre haznesi (vessel) için belirlenmiş akış hızından daha yüksek bir akış hızı ile kullanılmamalıdırlar. Aksi halde su ayırıcı özellikleri zayıflar. Filtre haznesi içinde körleme yapılması hazne için belirlenmiş akış hızını düşürür.
  • Filtre haznesinin belirlenmiş akış hızının %30’undan daha az bir akış hızı ile kullanılması filtre elemanlarının su ayırıcı özelliklerini olumsuz etkiler. Bu durum elemanlarda mikrobiyolojik kirlilik görülme riskini arttırır. Elemanlarda leopar desenli lekeler görülmesi mikrobiyolojik kirlenme ibaresidir.
  • FWS elemanların su ayırıcı performansları yakıttaki surfaktanlar ve katkı maddeleri nedeniyle olumsuz etkilenir. EI 1581 5. edisyona göre olan elemanların surfaktanlara karşı olan dirençleri daha önceki edisyonlara göre olan elemanlara oranla daha fazladır.
  • Farklı üreticiler tarafından üretilen FWS elemanlarının farklı diferansiyel basınç değerleri vardır. Farklı üreticiye sahip elemanlar aynı filtre haznesi içerisinde kullanılırsa en düşük diferansiyel basınca sahip elemanların içerisinden geçer. Bu da bazı filtre elemanlarının gerçek diferansiyel basınç farkını göstermesini engeller. Bir filtre haznesinde sadece aynı modele ve üreticiye ait elemanlar kullanılmalıdır.
  • Filtre kolesör elemanları tek kullanım için tasarlanmışlardır. Kullanım süreleri dolunca değiştirilirler. Fakat bazı seperatör elemanları durumlarına göre üretici talimatları doğrultusunda kullanılmaya devam edilebilir.
  • Filtre haznelerinde biriken suyun drenaj edilmemesi mikrobiyolojik kirliliği artırır ve filtreleri etkisizleştirir.
  • Akış hızı düşük filtre haznelerinde su damlacıkları filtre elemanlarından atılamaz.
  • Yakıta FSII katılmış ise drenaj işlemine özellikle dikkat edilmelidir.
  • FWS elemanları FSII katılmış yakıta maruz kalacak ise M100 tipi filtreler kullanılmalıdır.
  • Filtre haznesinin drenajı basınç altında en az günde 1 defa yapılmalıdır.
  • S-LW (Low water) tipi filtreler her mobil sistemde kullanılamaz, sabit sistemlerde kullanılması daha uygundur.
  • Filtre elamanı değişim kriterleri üretici talimatları doğrultusunda yapılmalıdır. Filtre elemanları genellikle;
  1. diferansiyel manometre okumalarının tam akışa göre düzeltildiğinde 15 psi aşması durumunda,
  2. ani deferansiyel manometre düşüşlerinde,
  3. alt nokta drenajında bulanıklık tespit edildiğinde,
  4. alt nokta drenajında mikrobiyolojik kirlilik tespit edildiğinde,
  5.  su dedektörü ile yüksek miktarda su tespit edildiğinde
          değiştirilir.
  • Filtre alt noktalarından yapılan drenajlarda görülen bulanıklık filtre elemanlarının işlevivi kaybettiğinin göstergesidir. Bu durum soruşturulmalı, drenaj işlemi tekrarlanmalıdır.
  • Değiştirilen filtre elemanlarını haznelerine yerleştirirken dikkatli olunmalıdır.
  • İkmal araçları filtre alt noktalarında artan bir biçimde görülen partikül ve su miktarları FWS elemanlarının işlevsizleştiğinin göstergesidir.
KAYNAK: EI 1530



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder