9 Ekim 2015 Cuma

AKARYAKIT FİRMALARINDA EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ (SMS)


AKARYAKIT FİRMALARINDA EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ (SMS)

Firmaların, organizasyonel yapının, görev tanımlarının, sorumlulukların, politikaların ve prosedürlerin yer aldığı, firmadaki emniyeti yönetmek ve sağlamaya yönelik kapsamlı ve sistematik bir emniyet yönetim sistemine ihtiyaçları vardır.

Emniyet yönetim sistemi firma içerisindeki tehlikelerin tanımlandığı, risklerin kontrol edildiği bir sistematik yol sunar. Bu sistem ile firma içerisindeki risk kontrolünün efektifliği güvence altına alınır.

İyi bir emniyet yönetim sistemi aşağıda yer alan konuları kapsar:

  • Emniyet politikalarının ve amaçlarının saptanması.
  • İş sistemlerinin kontrolü.
  • Yapılan tüm işlerde tehlike ve risklerin tanımı ve kabulü.
  • Çalışanlara, ziyaretçilere, hizmet alınan firmalara güvenlik eğitimi verilmesi.
  • Riskleri kontrol etmek için proaktif ve reaktif önlemler.
  • Değişim yönetimi süreci.
  • Firma içi emniyet performansı gözlemleme süreci.
  • Emniyet Yönetim Sisteminin uygunluğunun değerlendirilme süreci.
  • Değişen gereklilikleri güncel tutmak için operasyona ve iş süreçlerine etki eden tüm yasal uygunluk gerekliliklerinin tanımlanması.
  • Emniyet Yönetim Sistemi implantasyon süreci.
  • Olay, kaza, ve ramak kala durumlarının raporlanması ve soruşturulması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder