9 Ocak 2015 Cuma

UÇAK YAKIT TANKLARININ DRENE EDİLMESİ

UÇAK YAKIT TANKLARININ DRENE EDİLMESİ

Uçağa ikmal edilen yakıtın kirli olup olmadığının son kontrolü ikmalden sonra uçağın yakıt tanklarındaki yakıtın drene edilmesiyle sağlanır. Bu işlemde 20 litreye kadar yakıtın drene edildiği durumlarla karşılaşabilinir.

Uçak yakıt tanklarındaki jet yakıtı atmosferdeki rutubete ve yoğunlaşmaya bağlı olarak su ile kirlenebilir. Bu sebeple uçak yakıt tanklarından suyun atılması için tankların periyodik olarak drene edilmesi gerekmektedir.

Uçak yakıt tanklarında zaman zaman görülen bulanık yakıt yakıttaki çözünmüş sudan kaynaklanır. Yakıt tanklarında soğuk halde bulunan yakıta daha sıcak yakıt karışır ise veya geceleyin sıcaklık düşüşleri yaşanır ise bunun sebebi yakıt içinde çözünmüş halde bulunan sudur. Yakıttaki suyun tümünün atılması için uzun dinlendirilme süreleri gerektiğinden ikmallerden sonra tank alt noktalarında drene işlemi yapılmalıdır. Zira yakıt berrak oluncaya değin drene etmek anlamsızdır.

Uçaktan alınan yakıt numuneleri partikül, kirli su ve serbest su bakımlarından kontrol edilmelidir. Eğer yakıtta kirlilik tespit edilirse her yakıt tankından 1 litre numune alınarak, numune laboratuvar testine gönderilmelidir. drene işlemine temiz yakıt elde edilene kadar devam edilmeli, büyük oranda kirlilik tespit edilirse yakıt uçaktan geri çekilmelidir. Yakıt geri çekimi yapıldıktan sonra tanklara temiz yakıt verilmeli ve geri çekim işlemi tekrarlanmalıdır.

Uçak tekrar ikmal edildikten sonra drene işlemi tekrarlanarak, yakıtın temiz olduğundan emin olunmalıdır.

Uçak yakıt tankı kontrolleri uçak bakım manualindeki talimatlar doğrultusunda günlük olarak yapılmalıdır.

1 yorum: