8 Aralık 2014 Pazartesi

KOLORİMETRİK FİLTRE MEMBRAN TESTİ

KOLORİMETRİK FİLTRE MEMBRAN TESTİ
Kolorimetrik filtre membran testleri ASTM D2276/IP216 standardına göre testin yapılacağı filtrenin belirlenmiş akış hızının %50’si oranında akış hızı verilerek gerçekleştirilir.
Kolorimetrik filtre membran testleri aylık olarak akaryakıt tesislerindeki giriş filtrelerinde, ikmal araçlarında, 3 ayda bir olmak üzere de hidrant sistemi giriş filtreleri ile ikmal aracı dolum adalarındaki filtrelerde yapılır. Bunun yanı sıra filtre değişimlerinden sonra, tesislere yeni ekipman takıldığında, ekipmanlarda yapılan büyük tamiratlardan sonra ve yeni hortum takıldığında da bu test uygulanır.

MEMBRAN MONİTÖRÜ VE HORTUMU

Genellikle yakıt filtreden geçtikten sonra uygulanan bu test, tesislere gelen yakıtın temizliğinden şüphelenildiğinde filtre girişinden önce de uygulanır. Örneğin filtre diferansiyel manometrede normalden daha fazla bir artış gözlemlendiğinde ya da alınan yakıt numunelerinde aşırı su ve partikül görüldüğünde kolorimetrik filtre membran testi filtre giriş bölümünde uygulanır.
Kolorimetrik filtre membran testi hortum sonlarında, test platformunda ya da araç boru hattında filtre sonrası bir noktada uygulanır. (Bkz. Resim 1)
Kolorimetrik filtre membran testi için test monitörü içerisinde bir adet tartılmamış membran gereklidir. Yakıt geçişinin sağlanması için ucunda ince bir hortum takılı olan ve içinde membranın yerleştirilmiş olduğu monitor, testin yapılacağı filtre çıkışındaki boru hattında bu test için tasarlanmış mekanizmaya takılır. 5 litre yakıt geçişi sağlandıktan sonra ıslak membran ASTM Renk standardı ile karşılaştırılır. Renk karşılaştırma işlemi membran kuruduktan sonra da uygulanır. Islak membranın renk tablosu ile karşılaştırılması bize yakıtın temizliği ile ilgili anında bilgi verir. Membran kuruduktan sonra renk tablosunda karşılaştırılması sonucu 3 ya da üzerinde bir değer görülmesi yakıtta kirlilik olduğuna işarettir.
Membranda 3 ve üzeri bir değerde kirlilik saptandı ise yapılması gereken çift membran kolorimetrik testtir. Bu testte de monitör içerisine yerleştirilen 2 membran hem ıslakken hem de kuruduktan sonra ASTM renk tablosunda karşılaştırılır. Aralarındaki renk farkının 2 veya daha az bir değerde olması yakıtın temiz olduğunu gösterir. Renk farkının 3 veya üzeri bir değerde olması yakıtın kirli olduğunu gösterir. Bu durumda 3. bir test olan gravimetrik test uygulanır.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder