31 Ekim 2014 Cuma

DİFERANSİYEL MANOMETRE VE FİLTRE ELEMANLARI RUTİN KONTROLLERİ

DİFERANSİYEL MANOMETRE VE FİLTRE ELEMANLARI RUTİN KONTROLLERİ
Akaryakıt tesislerinde ve yakıt ikmal araçlarında yer alan ve jet yakıtındaki partikülleri ve suyu ayırma işlevine sahip her türdeki filtre elemanının belli periyotlarla kontrolü ve değişimi yapılmalıdır.
Jet yakıtı filtre eleman kontrolleri çerçevesinde filtre haznelerinde birikmiş olan su basınç altında günlük olarak drene edilmelidir. Drene edilmiş yakıt serbest su ve partikül bakımından gözle kontrol edilmeli, Shell water dedektörü ile su testi yapılmalıdır.
Filtrenin kullanıldığı her operasyonel süreç boyunca diferansiyel manometre gözlemlenerek maksimum limitleri aşmadığına dikkat edilmelidir. Herhangi bir limit dışı gözlem derhal bildirilmeli ve soruşturulmalıdır. Haftada 1 defa maksimum akışta diferansiyel manometre ve akış hızı kayıt altına alınmalıdır. Diferansiyel manometre okumaları haftalık olarak kayıt edilmeli ve değerler bir grafikte gösterilerek,  grafik üzerindeki en yüksek değer elde edilebilir tam akış hızına göre düzeltilmeli ve limiti aşıp aşmadığı kontrol edilmelidir. Diferansiyel manometrenin elde edilebilir tam akış hızına göre düzeltilmesi üreticinin sağladığı veya onayladığı dönüşüm grafiğine, tablosuna göre yapılmalıdır. Tam akış hızının %50’sinden azına tekabül eden diferansiyel manometre okumalarının elde edilebilir tam akışa göre düzeltilmesi bir anlam ifade etmemektedir. Bu sebeple haftalık grafiklere yazılan diferansiyel manometre okumaları tam akışa veya tam akışa yakın durumlarda kayıt altına alınmalıdır. Şayet okunmuş olan diferansiyel manometre değeri, elde edilebilir tam akışa göre düzeltilmiş değerin 5 psi yada daha üzerinde ise bu durum soruşturulmalı ve filtre haznesi açılarak filtre elemanları kontrol edilmeli ve gerekirse elemanlar değiştirilmelidir.
Her 12 ayda bir defa olmak üzere filtre hazneleri açılarak haznenin temizlik bakımından kontrolü yapılmalı, filtre elemanlarının durumuna bakılmalıdır. Elemanların torku kalibre edilmiş bir tork anahtarı ile ayarlanmalıdır. Herhangi bir hasar ya da leopar desenli kirlilik ibaresinde filtre elemanları değiştirilmeli ve buna sebep olan unsurlar araştırılmalıdır. Filtre elemanları değiştirildikten sonra filtre haznesi yavaş bir şekilde yakıt ile doldurulmalı haznede sıkışmış hava dışarı atılmalıdır.  

1 yorum:

  1. Bağcılar bölgesinde faaliyet gösteren Mantek havalandırma fabrika, atölye,otopark,avm,sinema,yemekhane,ofis,otel havalandırma işlerindeki tecrübesiyle www.mantekhavalandirma.com adresinde hizmetinizde.

    YanıtlaSil