9 Ekim 2015 Cuma

REFUELLER LOADING FACILITY (TANKER DOLUM TESİSLERİ)


REFUELLER LOADING FACILITY (TANKER DOLUM TESİSLERİ)

 


Havalimanı akaryakıt tesislerinde tanker dolum adalarında aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir.

  • Her dolum adasında acil durum kapama butonu olmalı ve buton kolay erişebilir bir konumda yer almalıdır.
  • Her dolum adasında yakıt akış kontrolünü sağlayan deadmen sistemi olmalıdır.
  • Farklı yakıt cinsleri ile hizmet veriliyorsa bunların birbirine karışmaması için bir sistem kurulmuş olmalıdır. (Grade segregation)
  • Tüm tanker dolum sistemleri alttan dolum için düzenlenmiş olmalıdır. Bağlantı hortumundaki kapling kendinden sızdırmazlık sağlamalıdır. (self sealing dry -break coupler)
     
  • Dolum adasında tanker dolumu süresince 25 ohmu geçmeyen efektif bir topraklama (bonding) sağlayacak bir sistem olmalıdır. İhtiyaca göre pompayı kontrol eden ve topraklama kablosu tankere bağlanmadan dolumun başlamayacağı bir topraklama sistemi kurulabilir. (Scully system)
  • Tanker dolumu esnasında veya dolum tamamlandıktan sonraki 5 dakika içerisindeki sürede araç tankına kesinlikle metalik veya iletken objeler sokulmamalıdır. Bu sınırlama araç tankına batırılmış ölçme çubuğu (dip stick) kullanıldığı durumlar için geçerli değildir.
  • Tüm tankerler ve treylerler tek bir yakıt cinsi taşımalıdır.
  • Dolum adasında yakıt dökülmesine veya akmasına karşı emici bezler (absorbend pad) bulundurulmalıdır.
  • Dolum adası düşük geçirgenli yüzeye sahip olmalı ve yakıt sızıntılarına karşı su yakıt ayırıcı bir sisteme sahip olmalıdır.
  • Dolum adasındaki boru hattının, dolum hortumlarının olası kazalara karşı korunması için dolum adası bariyerlerle çevrilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder